mentes élet

mentes élet

2015. február 11., szerda

Diétás csokitorta

Gluténmentes, laktózmentes és cukormentes csokitorta 

( első próbálkozás )


Hozzávalók a tésztához:

- 5 tojás
- 8 dkg xilit
- 4 dkg kakaó
- 10 dkg rizsliszt
- 5 dkg hajdina liszt
- 1 tk. szódabikarbóna
- kis laktózmentes vaj a forma kikenéséhez

Hozzávalók a krémhez:

- 4 csapott evőkanál xilit ( kb. 7 dkg) vagy ki milyen édesen szereti :)
- 6 ek. rizsliszt
- 3 ek. hajdina liszt
- 3-4 ek. kakaópor
- 1 liter laktózmentes tej
- 20 dkg laktózmentes vaj

kókuszreszelék a torta díszítéséhez

A tészta elkészítése

Fölverem az öt tojást a xilittel és lassan belekeverem a kakaóval és a szódabikarbónával elkevert liszteket.
Kikenem a torta formát ( én 24 cm-esbe csináltam ) és előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrizhetem, hogy kész-e. Amikor kihűlt kettévágom és megtöltöm a krémmel.

A krém elkészítése:

Összekeverem a liszteket a xilitet és a kakaóport. Kevés tejjel csomómentesre keverem, majd hozzá öntöm a többi tejet is.Állandó kevergetés mellett pudingszerűre főzőm. Teljesen kihűtöm és hozzákeverem a 20 dkg vajat. ( nekem a krém kicsit folyós lett, mert kevesebb vajat tettem bele vagy több tejet és így inkább somlói galuska öntetnek lett volna jó, de így is nagyon finom volt és hamar el is fogyott, hála a családnak :) )







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése