mentes élet

mentes élet

2015. február 8., vasárnap

Karobos-túrós muffin recept

Karobos-túrós muffin


Hozzávalók 12 db-hoz:

- 25 dkg laktózmentes túró
- 1 ek. laktózmentes tej
-15 dkg rizsliszt
- 5 dkg hajdina liszt
- 1 tk. szódabikarbóna (helyettesíthető sütőporral
- 1 db tojás
- kb. 10 dkg xilit
- 0,8 dl olívaolaj
- 1 laktózmentes tejföl
- 3 ek. karobpor

A laktózmentes túrót külön kis tálban elkeverjük ízlés szerint xilittel, a tejjel és én szoktam egy kis citromlevet facsarni bele.
A liszteket alaposan összekeverem a szódabikarbónával és a karobporral ( aki nem szereti a karobport, használhat kakaóport is). A tojást felverjük és elkeverjük 7 dkg xilittel ( én csak 5 dkg-ot szoktam bele rakni, mert minimális cukor mennyiséget használok a süteményeimben ), az olajjal és a tejföllel ( ha sűrűnek találod, hígíthatod egy pici laktózmentes tejjel ). A lisztes keveréket lazán belekeverjük.
A tészta felét elosztjuk a formákban, majd rákanalazunk a túrókrémből és befedjük a maradék tésztával.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20-25 percig sütjük




2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom volt, még mindig a számban érzem az ízét! :)
    Gizus☺

    VálaszTörlés
  2. Én is szívesen ott érezném, csak már elfogyott... :)

    VálaszTörlés